10.7.2008 Neuf-Brisach - Marburg

Valitettavasti en voi rakentaa tästä matkasta karttaa, kun ei ole enää minkäänlaista muistikuvaa miten matka eteni Saksan puolella.. Aluksi kuitenkin kävimme Strasbourgissa katsomassa hienoa arkkitehtuuria sekä goottilaistyylistä hiekkakivikatedraalia. Pikkasen pisti tämän pakanan hiljaiseksi se rakennus.. Parkkipaikkaa emme löytäneet, joten parkkeerasimme reippaasti jalkakäytävälle. Tässä muutama otos Strasbourgista:

Jatkoimme matkaamme ilman varsinaista päämäärää, kunhan Saksaa pitkin kohti pohjoista edettiin. Hyvinkin tummat pilvet seurailivat meitä, mutteivat tiputtaneet vettä niskaamme. Jylhät vuoristot olivat muuttuneet pieniksi kukkuloiksi ja peltomaisemiksi. Kellon alkaessa lähestyä viittä, päätimme mennä seuraavaan kaupunkiin etsimään nukkumapaikkaa. Taisi olla matkamme ensimmäinen kerta kun suoraan ajoimme infopisteelle, koska emme jaksaneet alkaa ajelemaan ympäri kaupunkia hotellia etsimässä. Infopisteen henkilö löysikin meille vallan mainion hotellin, vanhasta kaupunginosasta jossa tiet ja talot olivat vinoja ja vanhoja! Ei sinne olisi mopollakaan saanut mennä muttemme todellakaan aikoneet kantaa kaikkia laukkuja kilometrejä, joten sinne vaan reippaasti ja sitten Jouni ajoi pyörän jemmaan ja minä sillä välin tilasin meille oluset!

Tällaisia näkymiä teranssilta:

Jos tiet siis olivat vinoja niin oli huoneemme lattiatkin sitä samaa sarjaa ja ne kallistelivat vähän sinne sun tänne. Jos nousit sängyltä ja olit menossa überromanttiseen WC-tilaan, niin ensin jarruttelit ettet törmää vastapäiseen seinään ja sitten jarruttelit taas ettet juossut onnesi ohi eli WC:n oven ohitse! Huoneemme ja se überromanttinen WC-/suihkuhuone:

Kaupunkia tutkiessamme alkoi nälkä jo kurnia ja etsimme ravintolaa. Löysimmekin pienen ravintolan, jossa oli melkoisen kokoinen terassi, eikun sinne. Aperitiiveiksi oluet, ruokajuomaksi pullo valkkaria (taas hämmentyneen näköinen tarjoilija) ja suuhunpantavaa. Söimme vielä jälkiruoankin, jätskiannokset. Lähtiessämme tarjoilija katsoi peräämme, koska olimmehan olleet tosi raggareita ja juoneet PULLON valkkaria kahteen pekkaan emmekä olleet edes kovin humaltuneita!! Tällaisen näköinen ravinteli:

11.7.2008 Marburg - Villa Löwenherz

Ennen matkaanlähtöä olimme sen verran surffailleet netissä, kun olimme lukeneet moottoripyöräystävällisistä hotelleista ja bonganneet aiemmin mainitun Simonhoffin sekä seuraavan kohteemme Villa Löwenherzin: www.villa-loewenherz.de/. Valitettavasti tämä paikka oli AIVAN täynnä, mutta ystävällisesti omistajat etsivät meille toisen majapaikan ja kutsuivat juhlimaan illalla muiden motoristien seuraan. Menimme toiseen hotelliin, varasimme kahdeksi yöksi huoneen, kannoimme kamppeet huoneeseen ja kaatosateessa etsimään kauppaa josta saisimme hieman huikopalaa ja juomaa hotellihuoneeseen. Lopuksi reppu painoikin sen verran etten meinannut jaksaa pyörän selkään hypätä..

Illemmalla nokat kohti Villaa ja samanaikaisesti sinne alkoi saapua jos jonninmoista pyörää ja kuskia. Hienoja pyöriä olivatkin. Ruokaa odotellessamme otimme tuoppuset olutta, joskin siinäkin oli kommervenkkinsä. Jokaisella Löwenherziin majoittuneella oli huoneen mukana tullut kortti/läpyskä jonne tilatut juomat merkittiin ja lähtiessä ne maksettiin pois. Koska emme olleet kyseisen paikan asiakkaita, niin meillähän tätä korttia ei ollut ja tarjoilija olikin hieman hämillään. Talon emäntä kuitenkin askarteli meille lipukkeen ja saimme juomat tilattua. Hienot tuopit paikassa:

Ilta oli lämmin, joten olimme pihalla ja löysimme tasoistamme seuraakin. Jouni ja hänen uusi ystävänsä:

Tästä en muista, oliko saman illan aikana vai seuraavana iltana, mutta paikassa olivat majoittuneet naapurimaamme kansaa joiden kanssa jutustelimme illan. Ruattalaisia motoristeja:

13.7.2008 Löwenherz - Hampuri

Jälleen pyörään tavaraa kiinni ja kohti Hampuria, Jounin kaupunkivalinta ei minun. Alunperinkään en uskonut viihtyväni tämän kokoisessa kaupungissa kaikkien viihtyisien pikkukylien jälkeen ja reissussa jo rähjääntyneenä.

Juuri ennen kaupunkiin saapumista, pysähdyimme huoltsikalle tupakalle miettimään toimintasuunnitelmaa ihmettelimme että vaikka noinkin suuressa kaupungissa varmasti on paljon motoristeja, niin tuo ohitse menevä määrä on liikaa.. Hampurissa on oltava jokin tapahtuma tänään.. Ja olihan siellä ! Hotellia etsiessämme, alkoivat poliisit ohjailemaan moottoripyöriä ja tovin kuluttua edessämme oli satapäin pyöriä ja taaksemme parkkeerasi koko ajan lisää. Olimme nakitettuja! Hetken ihmeteltyämme, näin keltaiseen liiviin pukeutuneita ihmisiä ja suuntasin sinne. Valitettavasti tiedonhankinnan esteeksi meinasi tulla kielimuuri: minä kun edellenkään puhunut sujuvaa saksaa ja toinen osapuoli ei sitten ollenkaan englantia! Sen verran selvisi että tapahtuma kestää useita tunteja, sitä nyt emme halunneet ja hienovaraisesti siirtelimme muutamaa pyörää ja varovarovasti Jouni hivuttautui Hondamme kanssa pois saarroksista ja hotellinetsintämme saattoi jatkua! Löysimmekin jonkinlaiset läävän ja suihkun jälkeen kiinalaiseen ravintolaan syömään, Hustlerin kauppaan shoppaamaan ja tissibaariin kaljalle!

Olimme varanneet huoneen kahdeksi yöksi, palattuamme hotellille pyysin vaihtamaan varauksen yhdeksi yöksi. Halusin/-mme pois siitä paikasta, emme jaksaneet sitä härdelliä vaan kotiin! Onneksi se onnistui.

14.7.2008 Hampuri - Travemünde

Hampurista ajelimme suoraan terminaalin lähistölle, soitimme laivanvaraukseen, tai johonkin sellaiseen että olisiko tänään lähdössä laivaa Suomeen ja mahtuisiko sinne mopo + 2 hlöä.. Mopo taisi mahtua, mutta me emme. Se olisi ollut halvempi vaihtoehto kuin se joka jäi jäljelle: etsimme Travesta yöpaikan ja se hotelli osoittautui kalliiksi. Mutta oli ihan mukava kun oli koko päivä aikaa käpötellä merellisessä maisemassa, syödä erittäin maittavaa kalaruokaa jne jne.

Tässä muutama kuva Travesta:

KOTIINLÄHTÖPÄIVÄ!!

Navista olimme löytäneet lähistöltä huvipuiston jonne suunnistimmekin kuluttamaan aikaa, koska botski lähtisi vasta illemmalla. Minä pääasiassa vahdin reppua, ku n Jouni kierteli laitteissa. Minä en hingunnut kieppuviin ja pyöriviin vekottimiin kun tiesin pääseväni laivaan keinumaan!

Hyvissä ajoissa terminaalille hengaamaan ja odottelemaan. Valitettavasti laiva olikin sitten pikkasen myöhässä ja tihkutti vettä. Ihanaa!! Haimme laatikollisen olutta, koska se oli niin halapaa ja kuulemma mahtuisi laukkuihin (jotka muutenkin olivat jo täynnä). Tässä taisi tulla matkamme ensimmäiset kivahdukset, kun olimme molemmat kylmissämme ja väsyneitä! Viimein pääsimme lavaan, kävimme syömässä iltapalat ja pehkuihin. Edessä oli tylsä ja pitkähkö laivamatka..

Suomen maan kamaralla aamulla ajoissa ja ennen Helsingistä poispäästyämme, molemmat kirosivat Suomalaisen ajokulttuurin sekä ennen Porvoota olisi Jounilta kaikkien pykälien mukaan lähtenyt kortti jo kolmeen kertaan! Kotona yksi koneellinen pyykkiä ja sitten Opelin keula kohti mökkiä ja koirien kotiin hakua! Se oli mieletön reissu, mutta kotiin on aina ihana palata!!