Siis mulla on NIIIIIN paras ja opettavin koira IKINÄ!! Aina kun olet menettämässä toivon koko otuksen kanssa, se yllättää täysillä!

Ei tuo eilinen tottistreeni siis mitään vielä ollut, nyt olen über-onnellinen tämän viikonlopun touhuista natiaisen kanssa. Käytiin siis tänään aamulla/aamupäivällä tutustumassa hakutreeneihin, aivan uusi laji minullekin. Muut naiset koirineen treenasivat aluksi ja sain olla maalimiehenäkin ja sen sellaista. Koirina oli dopermannia, kultsua, sakemannia jne jne ja hyvinhän ne haukkui. Ainuttakaan rullakoiraa ei ollut paikalla, mutta kyllä onneksi sai kysellä monia seikkoja lajista siinä tohinassakin.

Kuisma siis vasta perehtyi lajiin. En halua että Bolt tuon enempää haukahtelee, joten MINÄ olen päättänyt että siitä tulloo rullakoira. Onneksi eräällä toisella olikin opetusrullana pätkä puutarhaletkua. Ei valkoisella arjalaisella ole niin mitään onkhelmia ottaa suuhun erituntuisia/-mallisia esineitä ja sitten aloitettiin harajootukset. Minna härnäsi letkunpalan kanssa, meni kauemmas kyykkyyn ja minä lähetin UKKO-sanalla Minnan luo. Kuisma otti letkun, kutsuin luokse, kehuin ja lähetin näyttämään "piilossa" olevan henkilön =Minna. Ja Minna palkkasi meatabollsseilla. Ekalla kerralla joutui poikaa enempi neuvomaan/ohjaamaan, mutta ei paljon! MITEN JOTKUT ASIAT VAAN OPITAAN KERTALAAKISTA?? Ihana koira mulla/meillä..

Pikkasen olen oppinut Kuismasta: minä en voi palkita namilla "rullan" tuonnista, koska hän jää silloin haistelemaan minun käsiäni eikä näytä minulle maalimiestä. Ainakin HYVIN vahvasti epäilen, joten jätimma kokeilematta. Aivan grandefinaleksi otimme Minnan kanssa kaksin Kuismalle kahden esineen ruudun. Lasten kenkää hän nyt ei olisi ihan halunnut tuoda, mutta palautuihan sekin minulle loppuviimeiseksi, johon olikin hyvä lopettaa päivän reenit metsässä!

Nyt sitten hankkimaan puutarhaletkua ja pestaamaan Jouni-kultani avuksi koulutukseen..

Kiitoksia Minnalle ja muulle porukalle kun koulutitte tällaista aloittelijaa! Minä olen ERITTÄIN valmis ensi viikonloppuna uusintaan!

-presös-