Täällä Naminan kulmilla se elämä mennä möllöttelee samalla painollaan kuin tähänkin asti. Minä olla ihmettelen koirien kanssa päivisin kotona ja Jouniseni se työskentelee.

Tai siis enhän minä olla ihmettele; lenkkeilen, siivoan, teen ruokaa, pesen pyykkiä ja taas lenkkeilen. Joskus jopa koulutan karvaisia lapsiamme! Can you believe that?! Kuismalle opetin pillistä luoksetulon eräällä metsälenkillä, siis joko minä olen koirankouluttajanero tai mulla on mitä uskomattomin koira opetettavana! Päästin Kuisman metsään vapaaksi -> vihelsin pilliin -> reagointi -> palkkaus ja vapautus, toisen kerran -> tuli lähemmäs ja katsoi miuta -> palkkaus ja vapautua, kolmas kerta samanlainen ja neljännellä pillinvihellyksellä eteen istumaan. WAU! Ja tehoaa 100 kertaa paremmin kuin huuteleminen pihalla sisällemenosta.

Olen päättänyt kokeilla, että teenkö itsestäni pellen. Huomenna menen Boltin kanssa Kaakkolaisten tottiskoulutuksessa edenneitten ryhmään. Kaksi kertaa kävimme koklaamassa toisien koirien häiriötä aloittelijoissa. Olemmehan talven ajan treenanneet vain keskenämme . Kun ei aina kehtaa muita häiritä ja pyytää ajamaan Simonkadulle.. Ja sitten on vaan oltu kotona ja hiukan reenattu jotain pientä..

Sain minä tunnustustakin touhuistani. Olen niin kovasti harjootellut Kuisman kanssa viime vuonna että ihan pronssisella harrastusmerkillä palkittiin kaakkolaisten vuosikokouksessa. Vaikka omasta mielestäni olin joskus turhankin laiska.. Nähtävästi en muiden silmissä. Tosin houkutteluista/kehoituksista huolimatta EN todellakaan aio tänä vuonna mennä osallistumaan mihinkään BH-kokeisiin! Katsotaan ehkä jotkut pienen porukan möllitokot jossa miun meininkiä saa arvostella hyvinkin raa`asti! Ja jos nyt edettäisiin noissa jäljissä ja ehkäpä siinä haussakin johonkin, niin syksyllä sitten se seuran mestikset vähintään!

Kesälle pistin askareeksi myös MH-luonnekuvauksen. Kun yksi järjestettäisiin ihan näillä "kulmilla", jos sinne vaan mahtuu.. Siis kaikkien reenien ja näytelmien lisäksi. Kuinkahan poikki sitä sitten syksyllä onkaan?! Mitähän muuta olen tässä pähkinyt?

Aah, saamme kesällä faktaa että mitähän eläimiä siellä meitin punaisen mökin ympäristössä liikkuukaan. Juttelin isäni kanssa ja hän kovasti haluaisi sinne riistakameran. Tiedämme että metsoja, teerejä, kettuja, hirviä, peuroja ja supikoiria siellä on; niitä on nähty. Mutta viitteitä myös karhuun, minkkiin ja ilvekseen on olemassa. Haluaisin lähimetsän omistajalta kysyä lupaa muutaman teerin ampumiseen, jotta saisin maistaa oikeata metsäkanalintua! Kun ne siinä ihan vieressä häiriköivät.. NAMINAMI!! Miustahan on ihan metsästäjä kehkeytymässä, miut on rikottu! Kunhan saisin sen metsästyskorin ja haulikon, niin sitten alkaa saalistakin tulemaan. Jos minun liipaisinsormi olisi herkempi kuin Jounin enkä vain tuijottelisi niitä sorsia suu auki !

Ellierikin käväisi taas treffaamassa Kuismaa. Ja samalla mie pääsin juttelemaan muiden ihmisten kanssa, jospa se miun verbaalinen kyky säilyy kaikesta huolimatta?! Tässä Elliä ja Kuismaa:

Tervetuloa meille?

Kilpajuoksua.

Tämä ei ole laadullisesti mitä parhain mutta ilme on hieno?!

Pientä "otteen" herpaantumista todellisuudesta?

Mikä valopää tuo valkoinen oikeastaan on?

Elli sanoo että Kuisma on hyvin hyvin tuhma..

Ja tässä miusta ne söpöimmät yhteiskuvat joissa ei enää nahjata:

Tässähän tämä taas oli. Kerromme edenneitten (hihih) reenaajien kuulumiset ensi kerralla, jos meitä ei kovin kovasti naureta huomenna kentältä ulos möhlintäni vuoksi! Nukunkohan ensi yönä olleskaan?!

-presös-