Vieläkään en ole elämäni kunnossa. Kuumetta ei enää ole ja hengityskin toimii nenän kautta pääsääntöisesti. Niistää kuitenkin saa usein ettei päivät kulu ns. räkä poskella . Ja bonukseksi minulle siunaantui molempiin simmuihin tulehdus; 8 kertaa päivässä saa pistää tippaa silmään! Tummaihoisen lääkärin määräys, miten minulla onkin sellainen tuuri? Menen harvoin arvauskeskukseen ja joka kerta minulla on joko virolainen lääkäri! En ole mikään rasisti, mutta kipeänä minä en ole mitenkään hyvähermoisin tapaus.. Ja kun ne ei osaa puhua kunnolla Suomen kieltä, niin mulla yleensä palaa pinna! Mutta tulehdus helpottaa, silmät ei enää muuraudu umpeen !

Meistä tuli sitten kummituksia pikkuiselle miehen alulle viime viikon lauantaina. Minäkin menin juhlimaan pakanakummiuttani vähän nuhaisena, lupasin pysyä kaukana lapsista  etten tartuta heihin tätä tautia.. Pappi se kiersi meikäläisen kaukaa ja hieman mulkoili. Onneksi ei heittänyt pyhää vettä pakanan päälle, olisi voinut sihahtaa ja palohälärit alkaa soimaan! Tässä komia mieheni juhlissa:

Onnellinen perhe:

Isoveikka Kosti juhlatamineissaan:

Ja päivän juhlakalu, kummipoikamme, Saku Valtteri:

Ihania poikia noilla Sihvoloilla  

Ja koska olen isosti ruoan ystävä (flunssakaan ei vaikuta ruokahaluuni), tässä on päivän tarjoilu, nami nami:

Herkkuja oli monenlaista! Saku alkoi sylikummin sylissä itkemään välittömästi kun "kuoro" alkoi laulamaan jeesus-lauluja ja muuten oli oikeastaan kiltisti. Tosin kuumuuttaan hieman kitisi ja oli tyytyväinen kun pappi siveli vedellä päätä. Kaikki meni hyvin, lapsi sai nimensä ja vieraat olivat tyytyväisiä!

Kuisman kanssa olen kotona hieman harjoitellut paikallaan makaamista vaikka menisinkin nurkan taakse jne jne.. Ja lelun kanssa tuontiharjoituksia, alkaa ihan hyvin pysymään paikallaan (istuu tai makaa) vaikka lelu lentää ja vasta käskystä lähtee hakemaan. Palkaksi leikimmekin sitten vähän aikaa rajummin sen lelun kanssa. Myös ihan perus tottista on tullut tehtyä, eli seuraamista, luoksetuloa, sivulletuloa ja sen semmoista. Tylsää kun on niin kylmää ja olen sen verran vielä kipiä ettei kamalasti voi/jaksa ulkoilla! Alma on ollut mukana näissä perustottisharjoituksissa, ihan vaan huvikseen. Hyvää se Mustersin mielellekin tekee temppuilla hieman.

Ilmoitin jo nyt Kuisman Lappeenrannan näyttelyyn huhtikuun alussa. Mennöö junioriluokkaan kun kerran vielä sinne pääsee. Muihin tämän vuoden koitoksiin mennäänkin sitten nuorissa: eli Hamina, Kotka, Kouvola ja erkkari. Heinolaan emme mene, koska juuri ja juuri saan hyväksynnän Kouvolan näytelmällekään isännältä.. Sorsastus on alkanut edellisenä päivänä.. Ja Lahdestakaan huhtikuussa en ole ollenkaan varma..

Nyt se miun miehein on asunut töissä nelisen viikkoa. Alkaa todellakin kyrpimään. Sillä pitäisi olla toimiston parhaimmisto ollut tekemässä duunia, eli asioiden pitäisi toimia kunnolla, mutta ei. Se on vaikeaa saada reikäpiirejä toimimaan -> kierrereikä ja vapaareikä samaan kohtaan jotta voidaan ruuvata asioita toisiinsa kiinni! Ihan perussettiä normaalisti, muttei nyt! Ja sitten tällaisten pitkien päivien viikon jälkeen mies nukkuu hyvä ettei ympäri vuorokauden, kun on sen verran poikki! Ja minä istun ja möllötän, samallalailla itsekseni kuin tällai viikollakin.. HIENOA!

Olen minä kehittänyt itselleni tekemistä, ruoanlaittoa ja olen leiponut jopa pipareita! Sitten minä siivoilen ja muuten vaan touhuilen. Alkaa vaan motivaatio loppumaan, enkä tiedä mistä sitä lisää löytäisi.. Menempä etsimään!

-tiina-